.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وعده وزیر به خبرهای خوش برای صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت روز ملی صادرات گفت : تلاش های مضاعف خود را برای تسویه تمام یا بخشی از مطالبات معوق جوایز صادراتی به کار می گیریم تا به زودی خبرهای خوشی به صادر کنندگان داده شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای مهدی غضنفری افزود : سازمان توسعه تجارت در یک سال اخیر با پیگیری های مستمر برای تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات جوایز صادراتی تلاش کرده است و امیدواریم هرچه زودتر این زحمات نتیجه دهد.

آقای غضنفری پیش از این گفته بود که با توجه به فراهم نشدن امکان تامین جوایز صادراتی از طریق منابع بودجه ای دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجاز کرده است بدهی های جوایز صادراتی را از طریق فروش اموال و دارایی های خود تسویه کند.

مجموع مطالبات جوایز صادراتی تا سال 89 بیش از 400 میلیارد تومان برآورد شده است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با گرامیداشت 29 مهرماه روز ملی صادرات ،

این روز را پاسداشت مردان و زنانی دانست که اعتلای ایران اسلامی تنها دغدغه آنهاست و تمام همت خود را برای سرافرازی و سربلندی کشورمان در اقصی نقاط جهان بکار می گیرند.

وی درادامه تحرک و پویایی اقتصاد ایران را لازمه تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جهاد اقتصادی دانست و گفت : باید با تاسی از بیانات ایشان مبنی براینکه ارز مورد نیاز کشور نباید از طریق صادرات منابع زیر زمینی تامین شود، گام های بلند تری را برداریم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : در کشورهایی که نفت پایه اقتصاد انها نیست تولید صادراتی برای حضور در بازارهای جهانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آقای غضنفری با بیان اینکه تجارت محرک تولید به سمت بازارهای هدف است ، افزود: در دنیای معاصر بخش عمده رقابت ها برای کسب سهم بیشتری از بازار است و دیگر دوران اتکای صرف به تولید بدون توجه به بازارهای هدف به پایان رسیده است .

* ادغام همسویی تولید و صادرات

وزیر صنعت اظهار داشت : کنار هم قرار گرفتن تجارت، صنعت و معدن مسائلی چون نبود هماهنگی و زمانبر بودن کارهای اداری را از میان بر می دارد و با همسویی ایجاد شده در سیاست های این بخش ها هر گونه تصمیم گیری دراین حوزه آسان تر خواهد شد.

آقای غضنفری با بیان اینکه ادغام ، وحدت رویه در بین بنگاه های کوچک و متوسط را به دنبال خواهد داشت و به قرار گرفتن آنها در نقشه کلان تولید به سمت صادراتی شدن کمک می کند، افرود: به طور قطع پس از همسویی سیاست های بخش تجارت و صنعت ؛ بنگاه های کوچک و متوسط در جهت افزایش بهره وری و توان تولید صادراتی اقدامات گسترده ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان و صنعتگران کشور باید با گسترش ابعاد تولید ، نگاه خود را علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای های دیگر معطوف کنند و تولید صادرات محور را در دستور فعالیت های خود قرار دهند ، در این صورت اقتصاد ایران با قدرت هرچه بیشتر در مسیر اهداف کلان خود و در مسیر افق 1404 حرکت خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از دستاوردهای مهم ادغام با رویکرد صادرات گرا را تنظیم پایدار بازار دانست و افزود : در این رویکرد تنظیم بازار ساده خواهد بود به شرطی که تولیدات داخلی یک جریان بزرگ و پرحچم کالاها را با رعایت استاندارهای لازم به سمت بازارهای خارجی روانه کنند.

آقای غضنفری گفت : جریان رودخانه ای تولید و صادرات ، فلسفه ای است که وزارتخانه جدید به دنبال آن است و وزارت صنعت معدن و تجارت شعار اصلی خود را تولید صادرات گرا و حمایت از تولید داخل برای ورود به بازارهای جهانی قرار داده است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.777 seconds.